Обичам да чета блога на Shopify. Въпреки че 99% от статиите там са си чиста реклама, това не пречи те да са вдъхновяващи и интересни по един или друг начин. Тази сутрин, докато си пиех кафето, прочетох поста на младия предприемач и влогър Jane LeeThe Sience of Journalig: Why Writing Things Down Makes You More Productive и се замислих, колкото е вярно всичко, което тя е написала и колко отговаря на моя начин на работа и планиране.

На 1 август стана точно една година, откакто започнах работа в Ogilvy. Това значително промени живота ми в една особено положителна посока. Освен дръзката смяна на работната сфера – от управител на един от най-популярните стрийтуеър магазини в България до Content Manager в една от най-големите рекламни агенции в бранша, самият аз, като личност, също изпитах нуждата от промяна в начина ми на живот, характера ми и навиците ми. Смея да кажа, че днес, една година след “новото начало”, водя по-добър начин на живот, чувствам се по-щастлив, по-сериозен и по-улегнал.

Processed with VSCO with hb1 preset

Всичко това, малко или много, се дължи на новата работна обстановка. Попаднах в сфера, където на ден имаш да изпълниш средно от 5 до 20 различни задачи и шансът, да пропуснеш някоя, е огромен. Тука идва и моментът на епичната българска поговорка, която всички сме чували като малки в училище, когато не сме внимавали в час – “умните си записват, глупавите помнят.”

Е, със сигурност мога да кажа, че и 11 години след като завърших училище, все още важи.

Още от първата ми седмица на новото работно място ми направи впечатление, че колегите ми се разхождаха с големи брандирани тефтери, всеки пишеше по някакви тетрадки или лепящи листчета. И аз си бях взел един тефтер, да си записвам някакви важни неща – ей така, за всеки случай.

Със стартирането ми бях хвърлен в дълбоките води и колкото и да бях уверен в себе си, че можех да се справя с всяка подадена задача, толкова и страхът ми да не се проваля малко или много надделяваше. Разбира се, в началото задачите ми не бяха повече от 2 на ден и успявах да запомня лесно, какво и в какъв срок трябва да свърша. Като съвестен човек, който дори и в малки количества се опитва да живее устойчиво, отказвах да хабя хартия, за да принтирам или за да си записвам нещо, което можех и да запомня.

Разбира се, когато изведнъж задачите ти станат по 10 на ден и различни по обем, паметта ти в един момент може и да откаже. А и след като работиш по повече от един проект, трябва да си съсредоточен конкретно във всеки един от тях и тогава всичко в ума ти се размива. Започнах да забравям какво съм свършил, какво трябва да свърша и в какъв срок.

Тогава видях и осъзнах, колко е ценно да си записваш.

Не си обременен от това да помниш всяко едно нещо, което трябва да свършиш днес, утре или след една седмица. Просто отваряш тефтера и си го записваш. Така четиридесетте лева, които бях дал за тефтера ми на Moleskine, си смениха статуса от “хвърлени на вятъра от чиста потребителска мания” в “заслужаваше си”.

Processed with VSCO with hb2 preset

Днес, една година по-късно, ми е трудно да си представя работата ми без да си отворя тефтера. Всяка сутрин денят ми започва с прелистване на задачите от предишните дни и съставяне на такива за днешния. Създадох си лична система, която ме държи в течение на всички неща, които съм свършил или предстоят да бъдат свършени. Така със сигурност планирането на дневните задачи и приоритизирането им е в пъти по-лесно от колкото да си товаря ума с помнене.

Processed with VSCO with hb2 preset

Краят на заветния тефтер на Moleskine идва и се оглеждам за нов. Изключително много съм доволен от него – хартията е уникална, дизайнът е съвършен, детайлите са чудесни. Със сигурност бих продължил да използвам продукти на марката, тъй като това не е първият ми такъв – имам още 2 от които съм също доволен, но те са за скициране.

Определено искам да направя живота си още по-организиран и по-добър и искам да си взема daily planner. Ежедневието ми ще започва да става все по-натоварено и искам всяка една от дневните ми задачи, без значение дали е свързана с работа или странични занимания, да е описана и записана на едно място. Колкото и да си обожавам iPhone-a, римайндърите му не ми помагат особено много за целта.

Затова ще съм благодарен на всеки, който сподели впечатленията си от определена марка или продукт, както и място, откъдето мога евентуално да го закупя.

Бъдете умни и не забравяйте да си записвате.

Skramz out.

Leave a Reply

